صفحه اصلی اختلالات متابولیک همه چیز در مورد کبد چرب و جوش صورت
عکس جوش های کبد چرب

همه چیز در مورد کبد چرب و جوش صورت

کبد چرب بیماری شایعی است که علت آن انباشته شدن چربی در کبد است. بسیاری از افراد هنگام ابتلا به این بیماری علائم خاصی ندارند. اما در برخی موارد، این بیماری پیشرفت کرده و موجب بروز علائم یا آسیب به کبد می‌شود. یکی از علائم رایج کبد چرب، جوش صورت است. در این مقاله قصد داریم درباره کبد چرب و جوش صورت صحبت کنیم.

در این مقاله می‌خوانیم:

  • ارتباط چربی کبد و جوش صورت چیست؟
  • درمان جوش صورت ناشی از کبد چرب چیست؟

 

ارتباط چربی کبد و جوش صورت چیست؟

وظایف کبد تنها به حذف سموم از بدن ختم نمی‌شود؛ بلکه وظیفه تجزیه چربی‌ها را نیز به عهده دارد. وقتی عملکرد کبد انسان به دلیل بیماری کبد چرب با اختلال مواجه می‌شود، چربی‌ها وارد جریان خون می‌شوند. معمولاً غدد چربی روی پوست تلاش می‌کنند این چربی‌ها را استفاده کنند. متاسفانه استفاده از سموم محلول در چربی توسط پوست برای چربی‌سازی می‌تواند سبب مشکلات زیادی شود. این چربی‌ها، چربی طبیعی روی پوست را به علت اینکه حاوی سموم التهابی هستند، ناکارآمد می‌کنند.

کیفیت چربی‌های موجود در جریان خون می‌تواند کیفیت چربی پوستی را تحت تاثیر قرار دهد. هرچه چربی پوست سمی‌تر و ضخیم‌تر می‌شود، بیشتر منافذ پوستی دچار انسداد می‌شوند. اگر در رژیم غذایی فرد مقادیر بالایی چربی مضر باشد (مانند مواد غذایی سرخ‌کردنی، شکلات، مارگارین یا سایر مواد غذایی مشابه)، تاثیر آن‌ها روی پوست شدیدتر خواهد بود.

پاکسازی کبد برای درمان جوش صورت

درمان جوش صورت ناشی از کبد چرب چیست؟

برای درمان مشکلات پوستی ناشی از کبد چرب، مثل جوش پشت کمر، بهترین راه این است که مشکلات کبدی را درمان کنید. برای رفع این مشکلات راه‌های مخلتفی وجود دارد. از جمله:

  • رعایت رژیم غذایی: غذاهای فرآوری شده و ازپیش‌آماده می‌توانند موجب بدتر شدن کبد چرب شوند. نان‌ها، پاستا، پیتزا، سیب‌زمینی، آرد، برنج، نوشیدنی‌های قندی و هر چیز دیگری که بیش از حد حاوی قند و شیرین‌کننده‌های مصنوعی باشد‌.
  • ورزش و تحرک کافی:‌ یکی دیگر از عواملی که به‌شدت روی سبک زندگی و سلامتی فرد اثر دارد، تحرک کافی است. کاهش وزن می‌تواند به طور قابل توجهی شانس ابتلا به کبد چرب را کاهش دهد.
  • مصرف آنتی‌اکسیدان: مصرف منظم آنتی‌اکسیدان‌ها و مکمل‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در درمان کبد چرب داشته باشد.
  • مصرف فیبر: مصرف فیبر کافی می‌تواند سلامت کبد را تامین و به مدیریت وزن و حتی خارج کردن سموم از بدن کمک کند. 
نشانه های کبد چرب در صورت

در موارد حاد ممکن است علاوه بر موارد گفته‌شده لازم باشد قرص کبد برای جوش صورت نیز مصرف شود.

سخن پایانی در مورد رابطه جوش صورت با کبد چرب

در این مقاله به بررسی بیماری کبد چرب و عوارض پوستی آن پرداختیم. از آنجا که کبد نقش مهمی را در دفع سموم بدن بازی می‌کند، عملکرد نامناسب آن می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی شود. چرا که بدن تلاش می کند سموم را از راه‌های دیگر نظیر تعریق پوستی دفع کند. دریافت رژیم غذایی مناسب و اصلاح سبک زندگی می‌تواند در برطرف کردن این مشکلات و داشتن کبدی سالم اثرگذار باشد.

آیا کبد چرب باعث بوی بد دهان می شود؟

1 در مورد “همه چیز در مورد کبد چرب و جوش صورت”

  1. امیرحسن فرضعلیزاده

    سلام و درود
    آیا مطالعه تحقیقاتی قوی و چاپ شده در ژورنال‌های تخصصی در بابت ارتباط کبد چرب و جوش‌های صورت و دور کتف وکمر هست!؟ اگر هست لطفا معرفی نمایید.
    ممنون🙏🌹

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Scroll to Top
اسکرول به بالا