صفحه اصلی دیابت پد سم‌ زدا در افراد دیابتی چگونه استفاده می‌شود؟
پد سم زدا در افراد دیابتی

پد سم‌ زدا در افراد دیابتی چگونه استفاده می‌شود؟

در سال‌های اخیر تبلیغات زیادی پیرامون پد دفع سموم پا در اینترنت دیده شده است. این تبلیغات ادعا دارند که پدهای سم‌ زدا می‌توانند سموم بدن را از این طریق به خود جذب و از بدن بیرون کنند. برخی نیز معتقد هستند پد سم زدا در افراد دیابتی می‌تواند باعث بهبود بیماری ایشان شود. در این مقاله به بررسی پدهای سم‌ زدای کف پا می‌پردازیم.

در این مقاله می‌خوانیم:

  • آیا پدهای سم‌زدا واقعا موثرند؟
  • آیا پد سم زدا در افراد دیابتی موثر است؟
  • سم‌زدایی بدن چطور اتفاق می‌افتد؟
  • چطور بدن را به‌صورت طبیعی سم‌زدایی کنیم؟
  • آیا پدهای سم زدا واقعا موثر هستند؟

آیا پدهای سم‌ زدا واقعا موثرند؟

شواهد کافی درباره موثر بودن پدهای سم‌ زدا وجود ندارد. تولیدکنندگان این پدها ادعا می‌کنند محصولات‌شان قادر به جذب سمون از بدن در طول خواب شبانه فرد هستند. همچنین، برخی از این تولیدکنندگان ادعا می‌کنند پد دفع‌کننده سموم می‌تواند فشار خون بالا، سردرد، سلولیت، افسردگی، دیابت، بی‌خوابی و اضافه وزن را نیز درمان کند.

طریقه استفاده از پد سم‌ زدا بدین صورت است که فرد پدها را در طول شب کف پای خود می‌چسباند تا سموم بدنش از جمله فلزات سنگین جذب آن‌ها شوند. وقتی صبح پد برداشته می‌شود، رنگ آن تیره شده و ظاهری بدرنگ پیدا می‌کند. سازندگان ادعا می‌کنند این تغییر رنگ پدها ناشی از سمومی است که از بدن دفع شده‌اند.

با این حال، هیچ مطالعه علمی در این خصوص منتشر نشده است و برخی سازمان‌های بهداشتی نیز با تولید و توزیع‌کنندگان این پدها به دلیل تبلیغات دروغین، برخورد کرده‌اند.

آیا پد سم‌ زدا در افراد دیابتی موثر است؟

همان‌طور که گفتیم، پدهای سم‌ زدا هیچ کاربردی ندارند. بدن انسان مجهز به سیستم پاکسازی و سم‌زدایی قوی است و هیچ وسیله خارجی‌ای نمی‌تواند به این سادگی آن را از آلودگی و سموم پاک کند. تنها پدهای مخصوص پا که افراد دیابتی استفاده می‌کنند، کفی‌هایی هستند که مانع از زخم شدن پای آن‌ها می‌شود. از آنجا که بیماران دیابتی در معرض بروز زخم و عفونت پا قرار دارند، این کفی‌های پوشاننده از پا‌ها در هنگام راه رفتن محافظت می‌کنند.

تاثیر پد سم زدا

سم‌ زدایی بدن چطور اتفاق می‌افتد؟

حال که متوجه شدیم مزایای استفاده از پد سم ‎زدا دروغی بیش نبوده و اساساً پد دفع سموم بدن از نظر علمی موجه نیست، بهتر است نگاهی به نحوه سم‌زدایی طبیعی بدن داشته باشیم. کبد انسان اصلی‌ترین سیستم پاکسازی بدن است. این ارگان مهم سموم را تبدیل به ضایعات می‌کند و آن‌ها را از طریق مدفوع و ادرار به خارج از بدن هدایت می‌کند. وظیفه اصلی کبد پاکسازی خون، سوخت و ساز مواد غذایی و دارویی و آماده‌سازی پروتئین‌های مهم برای بدن است.

برای اینکه فرایند سم‌ زدایی بدن را بهبود ببخشید، باید به کبد خود کمک کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد. بدین منظور باید از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های ناسالم اجتناب کنید.

چطور بدن را به‌صورت طبیعی سم‌ زدایی کنیم؟

انسان هزاران سال به دنبال راهی برای پاکسازی جسم خود از سموم گشته است. در طب سنتی شرقی و غربی نیز راه‌های مختلفی برای پاکسازی و ایجاد تعادل جسمی و روانی پیشنهاد شده است. این روش‌های پاکسازی در کنار فعالیت‌های جسمی از جمله یوگا و مدیتیشن استفاده شده و می‌توانند روح و جسم انسان را پاک کنند. با این حال، این تکنیک‌ها صرفاً به‌عنوان راه‌های کمکی برای سلامت کاربرد دارند و در مواردی که فرد به بیماری‌هایی مثل دیابت یا بیماری‌های کلیوی مبتلا می‌شود، لازم است به پزشک متخصص مراجعه کرده و درمان را از این طریق پیگیری کند.

در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می‌کنیم.

روزه‌ داری

همان‌طور که گفتیم، کبد نقش مهمی را در فیلتر کردن سموم از خون بازی می‌کند. اما سایر ارگان‌ها مثل کلیه‌ها، ریه‌ها و .. نیز در این فرایند نقش دارند. اگر دستگاه گوارش به‌خوبی عمل نکند، فیلتر کردن سموم خون نیز ناقص انجام می‌شود. یکی از راه‌های محبوب برای کمک به بدن در پاکسازی، روزه‌ داری است. 

منظور از روزه‌ داری این است که میزان کالری روزمره‌ای را که دریافت می‌کنید، محدود کنید. برای مثال، از ساعت ۸ شب به بعد، دیگر چیزی نخورید.

افزایش جریان خون

یک راه دیگر برای کمک به دفع سموم، افزایش جریان خون در بدن است. ورزش روزانه می‌تواند به این روند کمک کند.

معرفی انواع دمنوش برای افراد دیابتی

رژیم غذایی سالم

پاکسازی رژیم از مواد ناسالم از جمله کافئین، الکل و نیکوتین می‌تواند به کبد کمک کند. همچنین، کاهش مصرف قندهای مصنوعی و چربی‌های اشباع و به‌صورت کلی، مواد غذایی آماده و فرآوری‌شده، می‌تواند به روند سم‌زدایی بدن سرعت ببخشد.

دفع سموم از بدن

دوری از استرس

کاهش میزان استرس در طول روز می‌تواند به متعادل نگه داشتن بدن کمک کند. استرس هورمون کورتیزول را آزاد می‌کند که اثرات منفی زیادی روی سلامتی فرد دارد. این اثرات منفی شامل افزایش وزن، بالا رفتن فشار خون، کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی است. محدود کردن میزان کورتیزول واردشده به جریان خون به بدن کمک می‌کند تا خود را از شر سموم رها کند.

سخن پایانی در مورد پد سم زدا در افراد دیابتی

در این مقاله به بررسی پدهای سم‌ زدای کف پا و صحت عملکرد آن‌ها پرداختیم. محققان و پزشکان معتقد هستند این پدها هیچ پایه علمی ندارند و استفاده از آن‌ها تاثیری در سم‌ زدایی و پاکسازی خون بدن انسان نخواهد داشت. اصلی‌ترین ارگان بدن که به سم‌زدایی خون کمک می‌کند، کبد، ریه و کلیه‌ها است. بنابراین، پدهای سم‌زدا هیچ نقشی در این فرایند ندارند. برای سم‌زدایی بدن بهتر است از شیوه‌های طبیعی همچون ورزش کردن، کنترل استرس، دوری از غذاهای ناسالم و استفاده از غذاهای طبیعی و سالم و روزه‌داری استفاده کرد.

روش‌های جلوگیری از عفونت زخم پای دیابتی‌ ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Scroll to Top
اسکرول به بالا