صفحه اصلی سلامت عمومی آزمایشگاه آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟
آزمایشگاه آنلاین

آزمایشگاه آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟

با توسعه اینترنت در سطح جهان و همه‌گیر شدن خدمات آنلاین، دیگر شنیدن ارائه‌ی هر خدمتی در بستر فضای مجازی تعجب‌برانگیز نخواهد بود؛ آزمایشگاه آنلاین و درخواست انجام آزمایش در منزل هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ خدمات درمانی آنلاین هم مثل بسیاری از خدمات آنلاین دیگر با شروع همه‌گیری جهانی ویروس کرونا محبوبیت ویژه‌ای در این دوران یافتند. 

در متن پیش رو قصد داریم شما را با آزمایشگاه آنلاین و خدماتی که در این بستر ارائه می‌شوند، آشنا کنیم. 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • آزمایشگاه آنلاین چیست؟
  • آزمایشگاه آنلاین چه مزایایی دارد؟
  • نمونه‌گیری در منزل چگونه انجام می‌شود و چه آمادگی‌هایی لازم دارد؟
  • چه آزمایش‌هایی به صورت آنلاین انجام می‌شوند؟

آزمایشگاه آنلاین چیست؟

شاید شنیدن کلمه آزمایشگاه آنلاین در نگاه نخست کمی برایتان تعجب‌برانگیز باشد. حقیقت این است که خدمات آزمایشگاه‌ های آنلاین به نحوی تنظیم شده است که شما بتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه‌ها آزمایش موردنظرتان را در منزل انجام داده و پاسخ آن را به صورت آنلاین دریافت کنید. بدین ترتیب دیگر لازم نیست هیچ وقتی را در آزمایشگاه‌های شلوغ و در صف‌های انتظار طولانی صرف کنید. 

با مراجعه به سایت آزمایشگاه مدنظرتان می‌توانید آزمایش درخواستی‌تان را ثبت کنید؛ همچنین شما می‌توانید زمان مورد نظر را برای نمونه‌گیری انتخاب کنید. پس از پرداخت آنلاین هزینه‌ها کافی است منتظر بمانید تا فردی که مسئول گرفتن آزمایش است، به محل مورد نظر شما( منزل، محل کار و …) مراجعه کند. نمونه در منزل از شما گرفته شده و پس از آن برای آزمایشگاه مقصد ارسال می‌شود. پس از آن شما می‌توانید به سادگی و تنها با یک کلیک جواب آزمایش خود را از طریق وبسایت آزمایشگاه آنلاین مدنظرتان دریافت کنید و درصورت لزوم آن را پرینت کنید. 

همانطور که می‌بینید آزمایشگاه‌های آنلاین به نحوی فعالیت می‌کنند که شما را تماماً از مراجعه حضوری به آزمایشگاه بی‌نیاز می‌کنند. 

داروخانه آنلاین چه مزایایی دارد؟

مزایای آزمایشگاه آنلاین
مزایای آزمایشگاه آنلاین

آزمایشگاه آنلاین چه مزایایی دارد؟

آزمایشگاه‌های آنلاین هم مثل سایر خدمات آنلاین در پاسخ به طیفی از نیازهای متقاضیان ایجاد شده اند؛ از این رو مزایای بسیاری دارند؛ از جمله:

با آزمایش آنلاین در وقتتان صرفه‌جویی کنید.

هیچ کس علاقه‌ای ندارد که وقت زیادی را در آزمایشگاه‌های شلوغ صرف کند. با مراجعه حضوری به آزمایشگاه اغلب لازم است که مدت زیادی را صرف این کنید که نوبت بگیرید، پس از آن صبر کنید تا برای نمونه‌گیری صدایتان کنند و در مرحله

آخر منتظر بمانید تا جواب آزمایشتان را به دستتان دهند؛ همانطور که پیش‌بینی می‌شود در این فرایند طولانی وقت زیادی از شما در انتظار و در صف‌های طولانی تلف می‌شود. 

آزمایشگاه آنلاین همه این مراحل را حذف کرده است و از تلف شدن وقتتان جلوگیری می‌کند. از این رو بنظر می‌رسد که انجام آزمایش آنلاین به ویژه برای افرادی که به دلیل مشغله کاری یا تحصیلی زمان محدودی دارند، بهترین انتخاب است. 

MCH در آزمایش خون چه معنایی دارد؟

با آزمایش آنلاین راحتی بیشتر را انتخاب کنید.

این که در خانه خودتان از شما نمونه گرفته شود خیلی فرق می‌کند تا در محیط غریبه‌ی آزمایشگاه این کار را انجام دهید؛ بنابراین بنظر می‌رسد که نمونه‌گیری در منزل و دریافت خدمات آنلاین آزمایشگاهی به مراتب راحت‌تر از مراجعه حضوری به آزمایشگاه است. 

از سوی دیگر با کمک آزمایشگاه‌های آنلاین، دیگر نیازی نخواهد بود که برای انجام آزمایش و یا دریافت پاسخ آن از منزل خارج شوید و بدین ترتیب مشکلات رفت‌وآمد هم خودبخود حذف خواهند شد. شما می‌توانید به سادگی و تنها با یک کلیک و سرچ کوتاه، جواب آزمایشتان را در دستتان داشته باشید!

با آزمایشگاه آنلاین دیگر نیازی به رفت‌وآمد نخواهید داشت.

در اغلب موارد پزشکان زمانی آزمایش درخواست می‌کنند، که درمورد ابتلا به بیماری خاصی در فردی شک داشته باشند و بخواهند به کمک آزمایش احتمال ابتلا به بیماری را در فرد رد یا تایید کنند. ( با این حال در مواردی آزمایشات تنها با هدف چکاپ و بررسی کلی وضعیت سلامتی شما درخواست می‌شوند.) بنابراین در شرایطی که مریض و بدحال هستید و پزشک برایتان آزمایش نوشته است، مراجعه به آزمایشگاه آنلاین می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

با آزمایش آنلاین و مواجهه کمتر، شانس ابتلا به بیماری را در خود و دیگران کاهش دهید.

این مسئله به ویژه در دوران کرونا اهمیت ویژه‌ای یافته است. شما هرچقدر مواجهه کمتری با دیگران داشته باشید و بتوانید رفت‌وآمدهای بیهوده را بیشتر حذف کنید، شانس ابتلایتان به ویروس کرونا هم کمتر خواهد بود. از سوی دیگر درصورتی که خودتان هم مشکوک به کرونا باشید و درصدد انجام آزمایش کرونا باشید، با مراجعه به آزمایشگاه آنلاین و درخواست نمونه‌گیری در منزل، می‌توانید خطر ابتلای دیگران به بیماری و گسترش ویروس در جامعه را تا حد زیادی کاهش دهید. 

نمونه‌گیری در منزل چگونه انجام می‌شود و چه آمادگی‌هایی لازم دارد؟

نمونه‌گیری در منزل بسیار راحت است. مراحل نمونه‌گیری در منزل، به شرح زیر است: 

  1. در قدم اول کافی است با نسخه‌ای که دارید، درخواستتان را برای آزمایشگاه آنلاین مربوطه ارسال نمایید. 
  2. پس از آن لازم است هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید؛ فراموش نکنید که هزینه ایاب و ذهاب را هم لازم است پرداخت کنید. 
  3. زمان مدنظر برای نمونه‌گیری و محلی که قرار است در آنجا از شما نمونه گرفته شود با آزمایشگاه آنلاین موردنظر هماهنگ کنید. 
  4. محل مناسبی را در منزل برای نمونه‌گیری انتخاب کنید تا با رسیدن فرد مسئول معطل نشوید. 
  5. فردی که مسئول انجام نمونه‌گیری است( اغلب این فرد فارغ‌التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی است.) وسایل موردنظر برای نمونه‌گیری را همراه خود می‌آورد و با رعایت اصول بهداشتی نمونه موردنظر را از شما می‌گیرد. 
  6. نمونه برای آزمایشگاه ارسال شده و به محض آماده شدن پاسخ نهایی می‌توانید آن را به صورت آنلاین( از طرق وبسایت یا ایمیل) دریافت کنید.

هر آنچه لازم است درباره آزمایش‌ های چکاپ کامل بدن بدانید

چه آزمایش‌هایی به صورت آنلاین انجام می‌شوند؟

این سوال را خوب است از آزمایشگاه آنلاین مدنظرتان بپرسید؛ زیرا آزمایش‌هایی که به صورت آنلاین انجام می‌شوند، در هر آزمایشگاهی با دیگری فرق می‌کنند. با این حال در حال حاضر اکثر آزمایشات از جمله آزمایشات چکاپ( قند خون، کلسترول، آنزیم‌های کبدی، هورمون‌های تروئیدی و …) و نیز آزمایش کرونا به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

نتیجه آزمایشگاه آنلاین
نتیجه آزمایشگاه آنلاین

جمع بندی آزمایشگاه آنلاین

انجام آزمایش به صورت آنلاین یکی از خدماتی است که با گسترش اینترنت و فضای مجازی امروزه محبوبیت ویژه‌ای یافته اند. با مراجعه به آزمایشگاه‌های آنلاین دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت؛ نمونه‌گیری در منزل انجام شده و پس از آن پاسخ به صورت |آنلاین برایتان ارسال می‌شود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Scroll to Top
اسکرول به بالا